«Η τέχνη των αναγλύφων της Καμάρας είναι αφηγηματική και συγχρόνως διακοσμητική. Το κυριότερο χαρακτηριστικό είναι ο πληθωρισμός των παραστάσεων και μορφών καθώς και η παραμικρή επιφάνεια γεμίζεται με θέματα που πολλές φορές είναι επουσιώδη... Για τη διακοσμητική επιδίωξη συχνά παραβλέπονται οι φυσικές αναλογίες έτσι που οι ελέφαντες π.χ. να έχουν το ίδιο ύψος με τα άλογα ή τα άλογα να είναι μικρότερα από τους ανθρώπους ή μια πύλη τείχους να μην ξεπερνά το ύψος ενός ανθρώπου» (Χ.Ι. Μακαρόνας, Η Καμάρα το θριαμβικό τόξο του Γαλερίου στη Θεσσαλονίκη. Θεσσαλονίκη, 1969)

Οι καλλιτέχνες των έργων πλαστικής στη Θεσσαλονίκη (ανάγλυφα Αψίδας Γαλερίου, μικρό τόξο Γαλερίου κ.α) την περίοδο της Τετραρχίας προήλθαν από καλλιτεχνικά κέντρα του ανατολικού τμήματος της αυτοκρατορίας και εργάσθηκαν μαζί σε ένα καλά οργανωμένο εργαστήριο που στήθηκε στη Θεσσαλονίκη ταυτόχρονα με την αρχή των οικοδομικών εργασιών στο Γαλεριανό συγκρότημα. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους είναι αυτό που μπορούμε να ονομάσουμε «αυτοκρατορικό στυλ της Θεσσαλονίκης». (βλ. Θ.Στεφανίδου-Τιβερίου, Το μικρό τόξο του Γαλερίου στη Θεσσαλονίκη.Αθήνα 1955).

Aψίδα Γαλερίου. Άποψη από Δ.
Aψίδα Γαλερίου. Άποψη από Δ.
Αψίδα Γαλερίου. Νότιος πεσσός, βόρεια όψη. (Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αθηνών, 1935)
Αψίδα Γαλερίου. Νότιος πεσσός, βόρεια όψη. (Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αθηνών, 1935)
Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε είναι ξεπερασμένο!

Αναβαθμίστε το για να δείτε σωστά την ιστοσελίδα. Αναβάθμιση τώρα

×