Οι κύριοι πεσσοί φέρουν σε τέσσερις επάλληλες ζώνες ανάγλυφες παραστάσεις που εξυμνούν τα κατορθώματα του Γαλέριου στην Ανατολή εναντίον των Περσών. Διασώζονται συνολικά 28 ζώνες, στις οποίες αποδίδονται τόσο ιστορικά γεγονότα, όσο και συμβολικές σκηνές, χαρακτηριστικές στις θριαμβικές παραστάσεις της ρωμαϊκής τέχνης: μάχες ανάμεσα σε Ρωμαίους και Πέρσες, η πορεία του Γαλέριου με το στρατό του, δήλωση υποταγής των αιχμαλώτων μπροστά στον Καίσαρα και λάφυρα φορτωμένα σε καμήλες, η άφιξη της πρεσβείας των Περσών με δώρα στον Γαλέριο.

«Τα εικονογραφικά θέματα αναπτύσσονται σε ζώνες, από τέσσερις στις τρεις κύριες πλευρές κάθε πεσσού και από δύο σε κάθε πλευρά που βρίσκεται απέναντι από τους δευτερεύοντες πεσσούς. Οι ζώνες των αναγλύφων χωρίζονται από ζωνάρια διακοσμημένα είτε με πλοχμούς από δαφνόφυλλα που τους συγκρατούν ταινίες δεμένες κατά διαστήματα είτε με γιρλάντες από κλαδιά και λουλούδια (ρόδακες).

Πιστεύεται ότι τα ανάγλυφα του ΒΑ πεσσού αναφέρονται σε γεγονότα του πολέμου στην Ασσυρία ενώ του ΝΔ σχετίζονται με τον πόλεμο στην Αρμενία. Είναι πολύ πιθανόν ότι οι άλλοι δύο πεσσοί που δεν σώζονται σήμερα ήταν διακοσμημένοι ο μεν ΝΔ με θέματα σχετικά με τον πόλεμο στη Μηδία, ο δε ΒΑ με παραστάσεις που είχαν σκοπό να εξάρουν και να υμνήσουν τη δόξα των μελών της τετραρχίας». (Χ.Ι. Μακαρόνας, Η Καμάρα το θριαμβικό τόξο του Γαλερίου στη Θεσσαλονίκη. Θεσσαλονίκη, 1969).

Προέλευση φωτογραφιών: Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αθηνών, 1935 και αρχείο Χ.Μακαρόνα 1945, 1964.

Νότιος πεσσός, ανατολική όψη.
Νότιος πεσσός, ανατολική όψη.
Νότιος πεσσός, νότια όψη.
Νότιος πεσσός, νότια όψη.
Νότιος πεσσός, δυτική όψη.
Νότιος πεσσός, δυτική όψη.
Νότιος πεσσός, βόρεια όψη.
Νότιος πεσσός, βόρεια όψη.
Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε είναι ξεπερασμένο!

Αναβαθμίστε το για να δείτε σωστά την ιστοσελίδα. Αναβάθμιση τώρα

×